Kettingbrief
Verhaallijn 1 01-12-2016
editie 4 | jaargang 4
Hoe ziet je carrière er tot nu toe uit?
Alle banen die ik heb gehad draaiden om innovatie en business development bij grotere bedrijven. Vaak waren het startups binnen (internationale) ondernemingen op het gebied van bijvoorbeeld e-commerce of in landen als China. Dat vormt een rode draad in mijn carrière. Sinds kort kom ik weer veel in China en probeer ik met een team de bloemenmarkt in China open te breken. Een fantastische opdracht.
Wat zijn eventuele plannen?
In mei 2017 opent de Gooische Bierbrouwerij haar deuren op het marktplein in Hilversum. Bij het opzetten van deze brouwerij probeer ik al mijn talenten in dienst te stellen van mensen die het zelf wat minder goed getroffen hebben, zoals mijn dochter Sarah. Samen met 10 jongeren met een Wajong uitkering zal zij in het hart van het Gooi gaan werken in een bedrijf dat topbieren maakt voor de lokale markt. Een prachtig project.
Doe je in je huidige werk nog veel met de dingen die je geleerd hebt tijdens je opleiding?
Jazeker. Vaak gebruik ik de basisprincipes die bij vakken naar voren kwamen of geef ik voorbeelden aan mijn teamgenoten die uit mijn studietijd komen.
Is je werk vooral kwantitatief of kwalitatief? Heb je daar bewust voor gekozen?
Het is meer kwalitatief dan kwantitatief. Ik ben meer de ondernemende kant op gegaan en daar is een brede achtergrond fantastisch. In een dynamische omgeving waar je vaak snel moet beslissen is beide van belang.
Heb je nog dingen naast je studie gedaan? Heb je daar in je carrière iets aan gehad?
Absoluut. Ik heb allerlei toernooien georganiseerd, in veel commissies gezeten bij mijn studentenvereniging en bestuurswerk gedaan voor SSE (Stichting Studentenvoorzieningen Eindhoven). Veel dingen deed ik toen wellicht per ongeluk of intuïtief. Later ben ik pas gaan beseffen, hoe waardevol veel van deze ‘experimenten’ eigenlijk waren.
Welk advies zou je huidige studenten mee willen geven?
Experimenteer op een breed vlak in een tijd waar alles nog kan en mag. Volg je hart.